V M M (Vodafone Malta Maraton) 2014

poze 047

Dupa o lunga escala in Roma, am coborat in aeroportul din Malta.O tara despre care am citit putin, o tara despre care se spune ar fi originea civilizatiei pe Pamant, aici gasindu-se cele mai vechi temple megalitice.

Imi propusesem sa merg pe jos pana in orasul Sliema aflat la aproape 10 kilometri de aeroport. Pentru acest lucru am luat notite despre traseu in aeroportul din Roma, dupa ce cu greu am gasit o priza pentru a reincarca telefonul.

Prima surpriza a fost la iesirea din aeroport cand, am vrut sa traversez strada. Masinile veneau din partea dreapta. A fost foarte ciudat pe toata perioada sederii mele in Malta, sa vad cum toti circulau invers de cum am invatat, sa vad ca in autobuze se urca pe partea stanga. Ma gandisem ca imi va fi usor sa ajung la destinatie, dar nu a fost asa. Numele strazilor il gaseam cu greu sau deloc. Dupa doua ore de mers am inceput sa ma orientez dupa soare, care incepuse sa fie generos, ceea ce m-a incantat foarte mult. Intre timp telefonul s-a descarcat, putinul curent pe care reusisem il absorb in Roma, se consumase. Notitele nu imi mai foloseau, iar harta era numai o memorie retiniana. Stiam insa numele strazii. Dupa inca o bucata de drum printre cladirile cu arhitectura combinata intre traditia araba si cea europeana, la fel ca si limba care se vorbeste, am realizat ca am mers prea mult spre vest si trebuie sa corectez directia spre est.

poze 092

Dupa corectia de drum am reusit sa ies undeva la o faleza care stiam ca ma va duce spre destinatie, hotelul la care aveam rezervare fiind pe aceasta faleza. Am putut admira Marea Mediterana, peisajul frumos, ciudatenia tarmului stancos, dar rotunjit de valuri, fara nici un fir de nisip.

poze 096

Dupa trei ore si jumatate am ajuns la hotel, unde o alta surpriza m-a asteptat. Camera nu avea ferestre functionale. Acestea dadeau intr-un luminator,iar geamul de la baie nu se putea deschide. In zilele urmatoare am realizat ca nu era ceva neobisnuit , unele imobile fiind cu multe etaje in jos. Se spune ca ar fi chiar orase subterane. Acest lucru mi-a fost confirmat si de faptul ca noile constructii se realizeaza pe structura solida a vechilor cetati sau ziduri. A doua zi mi-au schimbat camera si am putut beneficia de vederea oferita de acea parte Golfului St Julian.

poze 097

Dupa un rasarit insular, ziua startului se anunta capricioasa, dar fara ploaie. Ambarcarea am facut-o in autobuze, ( in care bine-nteles am urcat pe partea stanga) care ne-au preluat din locul in care urma sa fie finishul. Startul s-a dat din vechea capitala a Maltei, Mdina, construita practic in jurul catedralei si care arata ca un orasel comprimat. Aceasta cetate, insa avea sa imi produca un sentiment de respingere, dupa vreo doua ore de la start, pentru ca din lipsa de spatiu, traseul a trebuit conceput in jurul orasului. Astfel dupa numeroase urcari si coborari spre si dinspre cetate, cand am vazut a cincea sau a sasea oara ca iar urcam spre cetate, mi-am zis ca daca mai vad o data cetatea, vomit. N-am vomitat.

poze 101

Orchestre, trupe rock, oameni multi pe strazile oraselor strabatute in alergare, alergatori din toata lumea, un final de traseu pe doi kilometri de faleza, turul tarii (probabil de vreo doua ori ), nori si soare, palmieri, cactusi, isotonic, crunchy delights de la PETRASBIO, incurajari, un drapel romanesc, un nou echipament de la BUFF, o cauza sociala PROVITA,  au facut tabloul maratonului din Malta.poze 108

Lasă un răspuns

